"Pierwsze dwa tygodnie wojny były ciche. Żadnych walk, żadnych przemarszów wojsk. Każdy siedział na swoim miejscu i liczył siły, sprawdzał stan wojsk, uzbrajał się w cierpliwość i miecze. [...]"
Przeczytaj o dalszych losach wojny domowej w Waldgrossen.

4. Magia oraz zaklęte przedmioty

Księgozbiór to miejsce pełne najważniejszych informacji, takich jak opisy krain, państwa, religii, potężnych frakcji, fauny, czy też flory.
Awatar użytkownika
Everold
Posty: 164

czw lis 09, 2017 8:52 pm  

Wprowadzenie


  Manipulacja energią, zwana magią, jest dziedziną niezwykłą, pełną nieodkrytego potencjału i nową. Moc jest badana zaledwie od trzystu lat, tak więc wyobraźcie sobie jak wiele niezwykłych odkryć można dokonać w tej dziedzinie. Jednak nie zmarnowaliśmy tych trzystu lat nauki, i natura energii jest nam już o wiele bliższa. Postaramy się w sposób zrozumiały przybliżyć wam tę wiedzę. Zacznijmy więc od tego, że zdaje się, iż energia wypływa z samego jądra naszej planety. Co prawda każda żywa istota posiada niewielki potencjał energetyczny, jednak to właśnie z trzewi naszej ziemi wydobywa się cała potęga, którą władamy. Drudzy, zwani magami, są przewodnikami tej energii. Modyfikacje jakim poddają się podczas rytuału Inicjacji umożliwiają im obcowanie z mocą, a także jej kontrolę. Jednakże, manipulowanie energią sprawia ból.

Magia Kręgów


  Jednym ze skutków Inicjacji są ścieżki, którymi pokryte zostają ciała magów. Podczas manipulowania energią rozgrzewają się coraz bardziej, wprost proporcjonalnie do tego nad jaką ilością mocy mag pracuje. Istnieje pięć poziomów magii, określających potęgę efektu jaki chce się wywołać oraz poziom bólu jaki trzeba znieść, aby tego dokonać. Ból jest jedynym z głównych przeciwników użytkownika energii, jego poskromienie jest kluczem do wykorzystania pełnego potencjału mocy. Aby być dobrym magiem nie wystarczy doskonalić umysłu, ale także ciało, wolę i hart ducha.

  • Krąg Zerowy – Zwany jest magią podstawową/elementarną. Obejmuje proste formy manipulacji jak: uformowanie z energii kuli światła; obniżenie lub podwyższenie temperatury o kilka stopni; stworzenie pocisku energetycznego niewielkiego rażenia; zaprojektowanie drobnej iluzji itd. Poziom bólu odczuwalny przy tego rodzaju manipulacji przypomina jedynie nieprzyjemne mrowienie. Dodatkowo tak prymitywne formy manipulacji są dostępne niemal od razu dla świeżo upieczonego maga, aby opanować zaklęcia tego poziomu wystarczy jedynie kilka dni sumiennego treningu.
  • Krąg Pierwszy – Mamy tu do czynienia z średnio-zaawansowanymi formami użytkowania mocy. Obejmuje manipulacje jak: tworzenie pocisków o średnim rażeniu; manipulacja percepcją drugiej osoby poprzez tworzenie widmowych dźwięków, zapachów, lub dość dokładnych obrazów iluzjonistycznych; ograniczona lewitacja, czy też niewidzialność. Poziom bólu jest odczuwalny, parzący skórę, jakby trzymało się dłoń zbyt blisko ognia. Aby opanować zaklęcia tego kręgu potrzeba około trzech tygodni.
  • Krąg Drugi – Tworzą go zaawansowane formy manipulacji, jak: oddziaływanie na psychikę drugiego człowieka poprzez sztuczne wywoływanie emocji; oddziaływanie na ciało drugiego człowieka, poprzez regeneracje średnich ran lub destabilizacje organizmu; telekineza przedmiotów do 30 kg. Poziom bólu jest porównywalny do trzymania dłoni pod strumieniem wrzątku. Średni czas nauki manipulacji tego poziomu wynosi półtorej miesiąca.
  • Krąg Trzeci – Tutaj mówimy o manipulacjach wysokiego poziomu, np.: pole antyenergetyczne, negujące energię na danym obszarze; kontrolowanie pogody na danym obszarze; przybranie eterycznej postaci na niewielki czas; manipulacja grawitacją. Poziom bólu można porównać do przyłożenia gorącego pręta do ciała. Czas na naukę tych manipulacji wynosi średnio ponad dwa miesiące do pół roku.
  • Krąg Czwarty – W jego skład wchodzą manipulacje bardzo wysokiego poziomu, takie jak: transmutacja własnego ciała w żywe żelazo; wywołanie wybuchu energetycznego oślepiającego/raniącego wszystkich w promieniu 3m; bezwarunkowe zatrzymanie ruchu przedmiotu na pewien okres czasu; zdominowanie umysłu każdej żywej istoty. Poziom bólu w tym przypadku jest porównywalny z wystawieniem ciała na działanie substancji żrących, które powoli je roztapiają. Aby nauczyć się tych form manipulacji potrzeba roku.

Magia Aur


  Odkryta przypadkiem w roku 1523 przez badaczy z Sutato magia Aur wciąż pozostaje niezbadana i kryje w sobie wiele tajemnic. Choć maszyna podczas przemiany pokrywa ciało Drugiego ścieżkami podobnymi do tych, które dostają magowie Kręgów, to te wyraźnie układają się w okręgi mające swoje centrum na środku pleców lub piersi adepta. Jak przy innych formach kontroli energii do korzystania z tej magii konieczna jest koncentracja, jednakże poziom bólu jest zmniejszony. Magowie korzystający z tej ścieżki potrzebują odpowiedniej umiejętności kontroli i wytrzymałości na ból, a w zamian zdobywają umiejętność zmieniania właściwości aur istot i siebie.
  Używanie tej formy magii jest niemal niezauważalne, poza rozgrzewaniem, a co za tym idzie świeceniem się linii pokrywających ciało maga. Nie wymaga ona inkantacji ani specjalnych ruchów, z wyjątkiem bardziej skomplikowanych prób modyfikacji aury innej istoty.

  • Krąg Zerowy – Najbardziej podstawowy. Umożliwia najprostsze manipulacje cudzą aurą, czyli czytanie emocji oraz ich wywoływanie, wymuszanie niedługiego ruchu ciała wbrew woli właściciela, zmiana temperatury i masy ciała a także modyfikacja odporności na ból celu. Używanie go wywołuje jedynie lekkie pieczenie w okolicy klatki piersiowej.
  • Krąg Pierwszy – Bezpieczny. Pozwala utwardzić skórę użytkownika, wprawić obiekty w lewitację, łamać kości, wywoływać silne emocje u jednego człowieka, przyspieszyć swoje ruchy o połowę czy nawet chwilowo zanegować magię Kręgów. Charakteryzuje go odczuwalny ból w okolicach płuc i serca.
  • Krąg Drugi – Zagrażający. Magowie Aur, którzy osiągnęli ten poziom potrafią wywołać wokół siebie strefę rozpraszającą magię, kontrolować ruchy innego człowieka, wywołać w nim dowolną myśl, doprowadzić do natychmiastowego omdlenia danej osoby oraz zmienić materiał pokrywający ciało celu ze skóry na kamień czy łuskę. Ból jest odczuwalny na całym torsie, rozłożony po równo.
  • Krąg Trzeci i Czwarty – Choć żaden z magów nie dotarł jeszcze do tego poziomu opanowania magii Aur, to podejrzewa się, że kolejne kręgi pozwalają na całkowitą transmutację człowieka w inną istotę, kontrolę umysłu oraz zniszczenie ludzkiej aury i natychmiastowe pozbawienie życia kogokolwiek kto dotknąłby tak potężnego Drugiego. Czy jest tak naprawdę? Dowiodą tego przyszłe badania.

Magów Aur potrafi wytwarzać tylko i wyłącznie ośrodek Drugich na Sutato. Dlatego zalecamy, by postać mająca nim zostać pochodziła z Cesarstwa.


Rytuały


  Magia kręgów choć daje wielkie możliwości jest nietrwała. Mag musi wszelkie manipulacje energetyczne podtrzymywać siłą woli. Wszelkie zaburzenia koncentracji, czy to związane z czynnikami zewnętrznymi, czy narastającym bólem związanym z operacją na energii, skutkuje rozproszeniem zaklęcia. Dlatego po wielu latach badań odkryto inną formę korzystania z mocy. Nazwaną ją rytuałami.
  Służą do tworzenia trwałych, czy też długotrwałych manipulacji energią. Do takiej operacji zazwyczaj potrzeba co najmniej dwójki magów, tylko bardzo prymitywne rytuały można wykonać w pojedynkę. Dany użytkownik energii musi bardzo skrupulatnie przygotować się do odbycia rytuału: oczyszcza umysł i przygotowuje ciało do olbrzymiego wysiłku i bólu jaki przyjdzie mu znieść, a także dokładnie opracować schemat manipulacji, którą przyjdzie mu wytworzyć. Po odpowiednim przygotowaniu mag rysuje na płaskiej powierzchni lub na jakimś przedmiocie, jeśli chce, aby to on był ogniskiem zaklęcia, linie według wcześniej przygotowanego schematu. Gdy jest gotowy, mag skupia energię i zaczyna ją przepuszczać przez narysowane linie, ciągle zwiększając ilość energii. Musi nastąpić przeładowanie wzoru, aby manipulacja zyskała na trwałości.
  Nie muszę wspominać, jak bardzo jest to obciążające dla organizmu maga. Bardzo łatwo stracić koncentrację próbując zapanować nad ciągle zwiększającym się bólem, co może wywołać konsekwencje związane z niekontrolowaną manifestacją energii. Dlatego też. najbezpieczniej wykonywać rytuały w parach. Energia którą trzeba wtłoczyć w wzór rozkłada się na dwie osoby, które dodatkowo asekurują się i mogą zareagować, gdyby coś poszło nie tak.
  Cechą charakterystyczną tego sposobu manipulowania energią jest to, że rytuał jest zawsze opracowywany na nowo. Nie da się opracować gotowych, uniwersalnych schematów ponieważ ważnym elementem, który należy uwzględnić podczas projektowania czaru, są wszelakie zmienne środowiskowe, jak na przykład dynamika przepływu energii w danym miejscu. Tak więc mag za każdym razem musi od nowa opracowywać rytuał, dopasowując jego konstrukcje do środowiska w którym się znajduje obecnie, czy też do wszelakich innych zmiennych.
  Rytuały dają ogromne możliwości. Przykładem mogą być golemy bojowe, czy też magiczne oświetlenie, które coraz częściej pojawia się na ulicach miast. Jednak pracowanie na tak wielkich pokładach energii może być zabójcze, o czym się przekonał niejeden nieostrożny mag.

Zaklęte przedmioty


  Zapisywanie zaklęć w broniach jest zaiste interesującą kwestią. Mimo pewnych podobieństw do rytuałów, zaklinanie przedmiotów jest zupełnie innym aspektem użytkowania energii. Efekty rytuałów są stałe, zaklęcia działają przez cały czas, a w tym przypadku manipulacja pozostaje nieaktywna, dopóki nie będzie pobudzona przez impuls energetyczny. Co ciekawe aura energetyczna Drugich wydaje się niekompatybilna z zaklętymi w ten sposób przedmiotami. Jedynie egzarchowie, ludzie którzy zyskali pewną kontrolę nad własną aurą energetyczną, są w stanie wydobyć pełen potencjał z takich narzędzi.
  Cała operacja wykonywania takiego przedmiotu bardzo przypomina standardowy rytuał. Linie na danym obiekcie muszą być namalowane specyficzną mieszanką kilku minerałów, m.in.: sproszkowanego celestynu oraz granatu, i słabego kwasu. Przez wzór przepuszczane są krytyczne ilości energii, które wypalają ścieżki na przedmiocie. Po tej operacji należy jeszcze trzymać przedmiot w odpowiednim środowisku, aby jego pole energetyczne się ustabilizowało, po czym jest gotowy do użytku. Co ciekawe energia potrzebna do aktywacji zaklętego przedmiotu jest nieporównywalnie mniejsza od tych samych zaklęć wywoływanych klasycznie. Do dziś trwają badania nad sposobem takiej optymalizacji zużycia energii.
  Przedmioty zazwyczaj mogą pomieścić wiele zaklęć. Jest to zależne od jakości ich wykonania, wielkości przedmiotu, a także umiejętności zaklinającego. Najłatwiej pracuje się na twardych materiałach, jak w żelazie, czy też twardszych odmianach drewna, o wiele trudniej jest przy surowcach miękkich, np. w glinie, czy miękkich drewnach. W praktyce niemożliwe jest zaklinanie w ten sposób materiałów sypkich, np. piasku, choć teoretycznie jest to jak najbardziej możliwe.
  Magiczne przedmioty posiadają zazwyczaj egzarchowie, tylko dla nich mają wartość. Coraz częściej można spotkać egzarchów-rzemieślników posługujących się zaklętymi narzędziami, czy też wojowników z magicznymi broniami, będących najemnikami władców, czy też magów.
  Więcej o zaklętych przedmiotach przeczytać można tutaj.
Ilość słów: 1811

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości